torsdag 13. mars 2008

Ferdige i Mars

elinbh:



Helene:
De er servert! Hurra :-)



Hallingdama: Har valgt de enkle, synes det vart finest.


mimouna: Smockies''ene ble søte de. Men det blir ingen flere her i huset. Perlesyingen ble utsatt til siste sekund (i natt, faktisk) og jeg var SUR hele tiden mens jeg sydde. Hadde det ikke vært for at de var med i pulsvarmerealongen hadde de nok endt opp som evige UFO-er.

Vel, her er de altså. Strikket i Ullteppegarn på pinne #2,5, og jeg gjorde det ekstra tungvindt for meg selv på alle måter. For små ble de også. Men anyway, de er ferdige og nå skal jeg rydde resten av perlene så godt bort at jeg aldri mer finner dem igjen.


anneliane: Jeg har strikket mine pulsvarmere i Evilla.


Aud: Egentligen skulle dem være strikket i grønn alpakka og med perler, men armene sa nei og ga meg dette istedet. Likte dem også godt, og har et blått nøste som også skal på kroken. Ikke værst av en som påstår at ho ikke kan hekle.


atina: Eg strikka fyrst smockies, desse vart liggjande på vent for å sy i perler, kom aldri så langt difor vert dei brukt på 'vranga'. Strikka deretter det engelske mønsteret.


ToveLisbeth:Disse skulle eg. strikkes med perler, men - jeg hadde ikke perler i hus, så da ble det uten. Så på månedens siste dag ble de ferdig


annki:Disse pulsvarmerene er strikket i DSA tynn alpakka. Har ikke tatt på perlene ved å dra masken igjennom perlen med heklekrok før. Slapp å tre perlene på tråen først :)


fjompen: Ble ferdig med mine mars pulsvarmere i siste liten. De er strikket i Lanett på pinner 2.5.


Kari Anne: Garnet jeg har brukt er: Lanett farge nr. 4422
Perlene er fra Panduro. Farge: ja si det!


kamelia: Valgte å sy sammen mønsteret oppe på vanten med samme garn som jeg hadde strikket med. Syns egentlig det ble ok. Nå kan de brukes av både dame og herre, syns jeg.


rapunzel: Strikket de i Alpakka fra Sandnes, de ble myke og veldig varme. Siden de var til Magnus, har jeg ikke brukt perler på de men garn i samme farge og kvalitet som pulsvarmerene.
Ikke det klareste bildet, men det var vanskelig å få det klarere med så mørkt garn.
Jeg har hatt en fornøyd gutt som har brukt de masse iallefall.


Marita2: De er strikket i tynn alpakka og er skikkelige myke og deilige. De er morsomme å strikke og ble fine med perler. Disse havner i julegaveeska.


lillesnuppa: De er strikket av Rauma Babyull på pinne nr 3, til pynt har jeg brukt perler. Ganske artig mønster, og jeg synes de ble riktig så søte da de var ferdige.


sgjohnse: Her har du mine pulsvarmere for mars, de norske i tynn alpakka og de engelske i pt5 sport.


anette: De er strikket i Drops alpakka og perlene er fra DSA. Hadde ikke lyst å strikke de med tommel, så jeg gjorde litt om på oppskriften. Håper de blir godkjent for det :-) Det gikk med bare 20 gr garn.


wims: De er heklet på nål 7. tok vel drøye 10 min per varmer så ble ikke utslitt akkurat nei. Men nytta si gjør de like vel:-)


skolissa: Da var mine oransje Smockies ferdig=) Kjempesøtt mønster=)



Kaisa: Sleit med å fullføre den andre fordi det var pinne nr 2,5 og det er ikke akkurat mine favoritt pinner. Strikket i tynn alpakka. Men det ferdige resultatet er helt ok.


elligo: Jeg strikket bare ett par og valget falt på det norske mønsterer som heter smockies.
Jeg har strikket i alpakka og sydd på pærler etterpå.



Beate:Jeg heklet dem av Noro, Silk Garden som er tynnere enn originalgarnet. Jeg valgte derfor heklekrok nr 6. La opp 20 masker i stedet for 16. Selve "vrangborden" er kortere, mens "vifta" er lengere... Kutta også den siste pynteomgangen for da sto "vifta" rett ut.
Ja ja, dette var sikkert enkelt å forstå :)



millis: De här är stickade i grå Silja med blå rocaillepärlor.

De här har jag virkat i dubbelt bomullsgarn, köpt på Lidl...äntligen fick jag användning för det garnet;)


solsikke: Fikk lyst til å prøve å hekle denne gangen. Også denne mnd. er det lett blanding av div. restegarn


SolHag: Det var nytt for meg å sette perlene på med heklenål etterhvert som jeg strikket, men det fungerte bra.Deilig å sslippe å dra perlene med seg hele veien. Endelig fikk jeg bruk for de tynne, tynne heklenålene jeg har arvet..... Vantene er strikket i Drops Alpaca på p nr 2,5 . Oppskriften var enkel, men perleomgangene tok litt tid.

irenesol: Da var jeg ferdig med mars-alongene, og "sistemann" ut er pulsvarmerne. De er strikket i tynn alpakka på pinne nr 3,5 og ble kjempefine. I oppskriften sto det at man skulle legge inn perlene etterhvert som man strikket, men jeg tredde inn alle på forhånd, og det funket det og.


mimouna: Originalmønsteret er isblått med perler og visstnok inspirert av The World of Warcraft. Jeg er litt mer fredelig av meg (hehe) og dessuten hadde jeg ikke noen perler som passet. Dermed ble de perleløse. Jeg laget en hullrad nederst og trakk gjennom et tynt silkebånd. De ble jo riktig søte med sløyfe, synes jeg.


Da var det heklete mars-paret også ferdig! Det tok rundt en time, og jeg er absolutt ikke noen racer med heklenålen. Veldig enkel oppskrift selv om den var på engelsk. (Jeg TROR i alle fall jeg gjorde det rett, og de ser nokså like ut som de i oppskriften.)


anlen: Garnet er tynn alpakka, og dei er mjuke og varme.


kuriosa: Her er pulsvarmere for mars, strikket i det vakreste garnet jeg vet, nemlig mørk petroleumsblå alpakka.

Ingen kommentarer: