lørdag 12. juli 2008

JULI ferdige pulsvarmere

elligo: For juli har jeg valgt et mønster som heter Cherry Red Handwarmers. Dei er strikket i toppull og på pinner nr 4



Millis: Jag brydde mig inte om att sy på några knappar...tycker att de blev fina utan pynt.



ToveLisbeth: Pulsvarmerene for juli er ferdige. Jeg hekla de i Manos, fra garn jeg kjøpte da jeg var på strikketur på Shetland. Kjempemykt og deilig.



Figgapia: Pulsvarmerne er strikket i Safirgarn på pinne 4. Jeg brukte under ett nøste garn. Det var et enkelt og greit mønster, og det blir nok flere slike på meg med tid og stunder.



atina: Denne månaden kunne eg tenkt meg å hekla, men har aldri hekla etter engelsk mønster. Wims på hobbyboden var så snill å oversetje mønsteret til meg, men eg fekk ikkje heklefastheten til å stemme. Valget vart difor cherry red handwarmers, har strikka dei i smart.



mimouna: Mine Red Cherry Handwarmers ble slett ikke røde men brune. Nok et nøste av det berømte Fretex-garnet har fått nytt liv. I oppskriften står det pinne #4, jeg plukket selvfølgelig med meg feile pinner i farten. Jeg hadde kommet godt i gang på pinne #3,5 da jeg oppdaget fadesen. Vanligvis er for tynne pinner katastrofe siden jeg strikker så stramt. Men heldigvis prøvde jeg de før jeg rekket opp igjen. De ble faktisk litt vide..... Nettmønsteret er veldig elastisk, det burde jeg jo huske fra det begredelige handlenettet mitt.
Som vanlig har jeg strikket rundt på strømpepinner. Å sy blir aldri min greie. Jo mindre jo bedre.


Basic fingerless mittens. Det er veldig gøy å oppdage at jeg faktisk klarer å hekle etter engelske mønstre, (selv om dette ikke er verdens mest avanserte da) jeg som strever med norske hekleoppskrifter. Disse likte jeg veldig godt, de var enkle samtidig som de satt godt på hånden. Synes effekten av fm i bakre ledd ble stilig også. Det skal ikke så mye til for å glede en uerfaren hekler da, hehe.... Garnet har vel de fleste sett før. :o)



Marita2: Her er bilder av juliutgaven. Disse ser ut som de er heklet, men de er absolutt strikket. Skikkelig knall rosa. Disse går i julegaveesken.



Hallingdama: Her er jeg ferdig med Juli pulsvarmeren. Bruker Bomull Sport, er litt i bomull modus nå på sommeren.



fjompen: Pulsvarmerne for juli er ferdig. Strikket i et ukjent ullgarn jeg fant i lageret mitt på pinner nr 3,5.



atina: Denne månaden kunne eg tenkt meg å hekla, men har aldri hekla etter engelsk mønster. Wims på hobbyboden var så snill å oversetje mønsteret til meg, men eg fekk ikkje heklefastheten til å stemme. Valget vart difor cherry red handwarmers, har strikka dei i smart.



sgjohnse: Mine er strikket i Østlandsgarn, enkle å strikke.



irenesol: Strikket lengre vrangbord på pulsvarmerne enn det oppskriften sa, syns det er godt at de går litt opp på armen. Strikket i dobbel tynn alpakka for å matche garnstudiokjolen



anlen: Eg har strikka pulsvarmarar denne månaden også. Desse er strikka av Falk



elinbh:


Lillesnuppa: Har strikket ferdig pulsvarmerne for juli. Denne gangen falt valget på Red Handwarmer's. Jeg har strikket de i Hacho flerfarget på pinne nr 4.

Ingen kommentarer: