lørdag 2. februar 2008

Ferdige i Februar


shygirl:
Strikket dem i brunt så passer de også godt til et år i farger for samme måned.
Var ganske greie å strikke, men hekla pynt i stedet for å sy. Ble veldig fornøyd så disse skal brukes en del :o)


Tirill:
Siden den som skal ha de er så hjertelig glad i hjerter så ble det hjerter på pulsvarmerne


Cathyo:
Litt dårlig bilde, men men, her er mitt bidrag for februar - kjempeartig mønster, og de ble ferdige bare et par deger etter at mønsteret ble lagt ut. Strikket i Artic


Aud: Er blitt uvenner med nålene mine siden senebetenelsene er på topp igjen. Strikke kan eg, men store problemmer med å holde en nål. Måtte bli noe enkelt noe da, og ikke det flotte maleriet eg hadde planlagt. he he.


Novise: Hei, her kommer bilde av pulsvarmere for januar og februar. Fargene på bildet er dessverre ikke helt som de skulle. Har ikke kommet til brodering av februar-bidraget enda. Har ikke helt funnet ut hva jeg skal prøve meg på siden jeg ikke er vant til å brodere...


anneliane: Her kommer mine pulsvarmere for februar. De er strikket i koksgrå silkealpakka


rapunzel: Har prøvd meg på den norske versjonen nå i første omgang. Er ikke så flink med engelske mønstre enda, og har aldri strikket pulsvarmere før. Men det var jo lett, disse skulle være broderi på.


annemor: Har strikka dei i liten størrelse, for minstejenta ville så gjerne ha dei. Sidan brodering ikkje er mi sterke side, så vart det berre to små blomster på kvar. Men jenta er strålande fornøgd ho :)


alfalima:


Figgapia: Pulsvarmerne er altså strikket på pinne 4 i Østlandsgarn. Er kjempe fornøyd med resultatet. Enkle og gode pulsvarmere.


Millis: Jag fuskade lite och virkade blommor istället för att brodera. Jag vet inte hur många par pulsvärmare jag har stickat, men hittills har jag gett bort allihop. De här tänker jag behålla själv!


Paddelora: Denne månedens pulsvarmere er faktisk brune, selv om det kanskje ikke vises så godt. De skulle egentlig pyntes med noe, men siden jeg ikke har funnet noe blir de uten pynt...
så får vi se om jeg finner på noe lurt etter hvert:)


annki: Jeg er ingen ekspert i å brodere, men ble nå ett forsøk. De er strikket i Artic fra Europris.
Jeg har også strikket de engelske. De har jeg strikket i Opera, Løvegarn med glitter.


ahkku: Endelig er jeg sånn passe fornøyd med febuarpulsvarmerne


atina: Desse er strikka i mirasol med svært enkel brodering. Fargen er turkis. Jento mi på 6 år vart kjempeglad.


fjompen: Pulsvarmerne for februar er ferdige. Mønsteret enkelt å strikke. Har brukt dobbel babyull og pinner nr 4,5. Disse har jeg tenkt å beholde selv :)

kuriosa: Endelig ble også jeg fredig med februar-pulsvantene. Så vidt i tide.
Etter å ha strevd med størrelsen på den engelske varianten, gikk jeg til slutt for den norske.
Problemet med at jeg ikke kan brodere synes jeg selv jeg løste elegant: ved å nålefilte.


northernstar: Her er mitt bidrag til februar mønsteret som jeg likte veldig godt. Strikket i Cascade yarn, 100% merino ull fra Peru. Deilig garn å strikke med. Mannen fikk disse selv om yngste dattra er modell på bildet.


briti: De engelske ble strikket på det mest intense under arbeid mot 7.klasse sin vømmølrevy og med 39 i feber. Resultatet ble at jeg bomma noe på hvor flettende skulle være....., oppdaget det når jeg skulle strikke den andre...
Men en av mine jenter bruker de som emo/punk votter som dere ser. Fungerer kjempe fint til hennes sorte råe emostil :) ( Hmm er ikke helt sikker på hva emo er da???? )

De mer nusselige små vantene brukes av min snille omsorgsfulle Nanny. Det er bra noen er takknemmelig overfor mine heller dårlige sykunnskaper.... Men vi er enig at både jenta og vantene er søte:)



Kari Anne: Har hatt disse liggende en måneds tid, noe som jeg regner for en veldig kort tid til å være en UFO på mitt syrom. Men i tidsnød for å rekke fristen på pulsvareralongen, blei de VELDIG ENKELT dekorert.


elinbh: Har strikket det engelske mønsteret.


SolHag: Dashing er strikket på pinner nr 4 i Superwash Ullgarn fra Trysil Garn. De er allerede levert som bursdagspresang hos min nevø på 15.

Har brukt en tråd med Superwash Ullgarn og en tråd med Sisu på p.nr. 3,5.Liker ikke så godt å brodere på frihånd, men det gikk jo. Hadde egentlig tenkt de skulle ende i presangesken min, men Storesøster har lagt inn en godt begrunnet søknad om å få bruke dem. Så de blir nok hennes.....


Krapylet: Da er jeg ferdig med februarpulsvarmerne. De er strikket i dobbelt østlandsgarn (bombe, det er det eneste garnet jeg bruker..) og hjertene er i østlandsgarn og noe restegarn jeg hadde liggende. Ganske fornøyd!


Anette: Dette er et av februar-mønstrene i pulsvarmeralongen. De heter Dashing og jeg har strikket dem i Angora-Tweed fra Garnstudio. De passer perfekt og det gikk med litt under 1 nøste.


irenesol: Her er par nummer to i pulsvarmeralongen for februar. Superraske å strikke, men som dere ser er ikke brodering min sterke side. Litt sånn naivt egentlig, relativt enkelt iallefall Strikket i pt3 på pinne nr 5.


skolissa: Håper eieren ble like fornøyd som meg=)


solsikke: De er strikket av noe gammelt garn jeg fant her hjemme. De ble myke og gode.

Bonkjærringa: Har strikket ferdig et av mønstrene i pulsvarmeralongen, de er strikket i Peer Gynt og brodert med restegarn.


Marita2: Disse ble veldig varme og gode, men garnet er litt for hardt. Første gangen jeg strikker fletter, men det var jo ingen sak :)


Teraks: Strikket i "Alaska" - fantastisk godt garn å strikke med! Har gjort de litt kortere enn oppskrift (5.6 omg. til slutt). De ser hvite ut her - men er egentlig mer beige/offwhite.


mimouna: Nytt februarpar til -alongen! Disse er strikket av ca 60 gram Topp't Tå fra Gjesdal og pyntet med Babyull fra samme produsent.


Hallingdama: Har brukt Neon garn fra idena


kamelia: Ikke så lett å vise frem detaljene, men jeg har brodert en blomst og sydd på noen perler. Syns de ble fine!


lillesnuppa: Siden størstegutten stakk av med de forrige pulsvarmerne jeg strikket, måtte jeg bare strikke et par til. Har også her brukt Artic på pinne 4,5. Som pynt her jeg heklet en blomst. For å få litt mer stabilitet rundt toppen har jeg avsluttet med 2 omg rett og vrang.


Helene: strikket i tredobbelt finullgarn og med restegarnsbroderi


to nøster østlandsgarn ble et par Dashing. Dette bildet viser fargen best...

...men de tar seg unektelig bedre ut med innhold


Beate: Pulsvantene er strikket i "Topp't tå".
Broderte og heklet pynt med delt tråd, to av fire tråder


mimouna: Jeg brukte dobbelt Ullteppegarn fra Gjesdal og pinne # 4. 32 masker ble for lite, så jeg la opp 40. Jeg strikket også noen omganger ekstra på hver del. Vanligvis liker jeg ikke å brodere, men dette var jo gøy! Spørs om jeg tør å bruke dem da.....


Vet ikke hva garnet heter, men det passet i alle fall til strikkefastheten på pinne # 4,5. Jeg valgte den minste størrelsen. De ble litt harde, så jeg skal vaske dem og legge dem i balsamvann. Får håpe det hjelper litt.



anlen: Dei er strikka i Rauma Vamsegarn. Eg måtte strikke dei eit par gongar før eg vart fornøgd... Eg enda med å korte ned på lengda, Vamsegarnet er så tjukt at dei nesten rakk til albogen!



lillesnuppa: Har brukt Artic fra Europris. Fikk størstesønnen til å teste de da han kjom hjem fra skolen, og siden har de sittet på hendene hans. "Uteliggervotter" kalte han de. Siden han ville ha de ensfarget ble det ikke noe broderi på de. Kanskje jeg strikker et par til.


Hannesol: Men pinner 3 1/2, Artic og denne oppskriften her, var pulsvantene for februar strikket i en fei! Broderingen tok noe lengre tid... Manglende praksis og beslutningsvegring får ta skylden for det ;)


wims: Her er mine pulsvanter for februar.
for de som måtte lure, er de brune med en pepperkakedame på:-)


elligo: Dette er en engelsk mønster,med fletter.Med garnet Alaska og pinner nr4 gikk det fort å strikke



sgjohnse: Strikket i dobbel alpakka (Inca) gode og varme.


irenesol: her er pulsvarmerne, strikket i artic på pinne nr 4. Ble kjempefine, og de var jo så kjappe å strikke!


Lynx: I mangel av noe bedre, strikket jeg disse i tredobbel Lanett. Det ble akkurat passe tjukt. Broderiet er i restegarn.



kath; Disse var raske å lage.Broderingen gjorde jeg veldig enkel,men det ble da ganske fint.Pulsvantene ble strikket i
artic fra europris

2 kommentarer:

Figgapia sa...

Her var det kommet mange fine ferdige resultater. Og jeg er ikke begynt enda.... Uff....

Unknown sa...

møe bra=) Gleder meg til neste prosjekt=D