mandag 25. februar 2008

Hint Mars mønstrene

Veeeel, nå er dere vel nyskjerrige igjen regner jeg med.
Det blir et norsk og ett engelsk mønster denne gangen og, men dette er ikke noe jeg garanterer hver måned.
Mulig det plutselig blir bare engelske, for jeg synes det er så få norske mønster som ser fristende ut. Men har dere noen dere liker, send meg en pm eller mail, så skal jeg se om de kanskje får bli med.


Så over til hintene.

Norsk mønster:
Pinner: 2,5mm
Garn: tynn alpakka
Annet: Perler passer fint her og. Minimum 3mm. Og maskemarkører kan være kjekt å bruke.
Mønsteret er laget av ei snill dame på Hobbyboden.
Den som klarer å finne det ut kan jo begynne å strikke allerede i kveld!



Engelsk mønster:
Pinne: US #2 (2,75mm)
Garn: noe som passer til pinne 2,5mm kanskje? Sjekk Majas Garnoversikt
Annet: PERLER! 180stykker (size 6 står det, men jeg er ikke så bevandret i perleverdenen, så hvis dere kan gi hverandre hint der hadde det vært flott!)
Og heklekrok som går gjennom perlene...



Og, tadaaaaaa!
Vi prøver et heklet par og, bare for å sjekke responsen. Engelsk mønster...
Heklenål/krok: 6,5mm
Garn: Som passer til 6,5mm (garnet som er brukt er 75% acryl, 23% ull og 2% annet, men finner du noe bedre er jo det bare bra vel?)

Ingen kommentarer: